tiistai 8. toukokuuta 2007

Hyötyliikuntaa

Olen tartuttanut hyötyliikuntaviruksen ainakin kahteen kanadalaiseen. Keith jopa ehdottaa kävelyitä ja parkkeeraa auton melko kauas ovesta (niin, täällä sekin pitää lukea hyötyliikunnaksi). Kuntosalille mennessäni bongasin toisen hyötyliikkujan, pyörällä töihin kulkevan jumppaohjaajan. Nykyään kuntosalin pyörätelineessä on siis kaksi pyörää. Loistavaa! Tilaa tosin olisi jopa neljälle..

Löysin kuituja. Purkista! Kuituja voi kätevästi lisätä ruokavalioon ripottelemalla väritöntä kuitujauhetta (sahanpuruja kenties?) ruoan tai juoman sekaan. Jostain syystä tahtoisin kuitenkin leivän ja pastan ja riisin olevan kuitupitoista sellaisenaan. Niin, se valkoinen pullaleipä ei edelleenkään kiinnosta. Kuituongelma on nyt kuitenkin ratkaistu, eräällä tavalla.

Missä Suomi sijaitsee? Olen jo monta kertaa kertonut uteliaille, että Suomi on Ruotsin ja Venäjän välissä. Paras arvaus Suomen sijainnille oli Keithin kaverin: ”Onko Suomi Ruotsin ja Tanskan välissä?”. Suomi on pieni maa, muttei ihan niin pieni.. Yllättävän hyvin Suomi kuitenkin osataan sijoittaa Ruotsin läheisyyteen. En tosin tiedä, tietävätkö ihmiset missä Ruotsi sijaitsee suhteessa vaikkapa Saksaan tai Isoon Britanniaan. Minä sen sijaan olen lintsannut maantiedon opinnoistani, enkä edelleenkään tiedä monta provinssia Kanadassa on. Nimeltä tiedän niistä ehkä neljä. Olen kuitenkin melko hyvässä vedossa näihin amerikkalaisiin verrattuna.

Pelkään hieman tulevaa kesää, sillä kesät täällä ovat kuumia ja kosteita. +25 merkitsee meikäläiselle kuumaa kesäpäivää. Täällä oli tänään +25, joten kesällä lukemat kipuavat varmasti vielä korkeammalle. Iik. Taidan muuttaa ruokakaupan pakasteosastolle kesäksi.

Sopeutuminen Kanadaan jatkuu, toisinaan paremmin, toisinaan huonommin. Minulta kysytään usein pidänkö Kanadasta. Pidän, mutta kaikki on täällä hyvin erilaista Eurooppaan verrattuna. Erilainen on sana, jota käytänkin paljon, kun minulta kysytään mitä pidän Kanadasta. On mahdotonta verrata Suomea ja Kanadaa suoraan toisiinsa. Impossible!

3 kommenttia:

Whissana kirjoitti...

multa kysytaan taalla Amerikassa ihan samoja asioita -missa on Suomi, onks se jossain Venajalla? Mutta olen sitahetken paiviteltyani tullut siihen tulokseen etta mulle on aivan sama jos eivat tieda sen tarkkaa sijaintia, en mankaan tieda missa joku Botsvana on ja mua saattais alkaa arsyttaan jos joku botsvanalainen tulis mulle valittaan asiasta. Selventaisko joku mika tai missa muuten on Botsvana?

Maiju kirjoitti...

Botsis on Etela-Afrikassa Namibian, Zambian, Zimbabwen ja Etela-Afrikan keskella. Siis taa tieto ei suinkaan oo Wikipediasta, ihan maantiedon tuntien opeilla mennaan.. ;) Mulle riittaa, etta ihmiset osaa sijoittaa Suomen Eurooppaan. Sijoitus Venajalle vahan kylla kyrsii.

Whissana kirjoitti...

Joo, olen samaa mielta.. Vaikka sijoittaisivat Suomen minne tahansa niin ei pliiiiiis Venajalle... >.<