sunnuntai 30. toukokuuta 2010

Kirpparilöytöjä ja samanlaisia ihmisiä

Täällä ei suomalaistyylisiä kirppiksiä (mun tietojen mukaan) ole, mutta tällä viikolla pankin avautumista odotellessani poikkesin paikalliseen Pelastusarmeijan myymälään. Yllätin itsenikin löytämällä käytännössä uuden mekon ja paidan, ja vähän pidetyn hameen noin 10 eurolla. Ihan sopiva hinta näin tulevalle asuntovelalliselle. Paita vielä sattuu olemaan merkkituote, johon mulla uutena ei edes olisi varaa. Etunani on se, että suurin osa myymälän asiakkaista näytti olevan minua kookkaampia, joten ei tarvitse pelätä menettävänsä hyviä diilejä vaikkei siellä joka viikko kävisikään. Kävin tosin sitten vielä seuraavana päivänä ostamassa kahdet shortsit alle viidellä eurolla. Kanadalaisen konservatiivisuuden keskellä ihmetyttää, että myymälässä oli myynnissä käytettyjä rintsikoita.

Maanantaina oli jostain syystä yleinen vapaapäivä, jota juhlittiin iloisesti Keithin suvun kesken. Meillä oli oikeastaan tosi kivaa, ehkä siksi ettei täti lapsineen enää tervehdi minua. Serkun aviomiehen kanssa olen aiemmin tullut juttuun ihan kivasti, nyt ei tosiaan tippunut edes pientä moikkausta. En onneksi ole liikkeellä heitä miellyttääkseni, joten jos he haluavat leikkiä mykkäkoulua, niin olen valmis leikkiin! Ja olen siinä muuten aika hyvä. Ainoa minut koskaan voittanut on Keith. Grr. Keithin eno vaimoineen ja lapsineen ovat kivoja, olutta oli paljon ja se oli kylmää, ruoka maistui, eikä anoppikaan päässyt paljon ärsyttämään, joten juhla oli kyllä ihan onnistunut. Ensimmäinen kiva sukujuhla, ja vasta kolme vuottahan olen täällä ollutkin.

Keithin suvussa on pari tyyppiä, jotka muistuttavat minua omasta suvustani. Ihmiset ovat eri kulttuureista ja maista kotoisin, mutta silti heissä on aika paljonkin yhteisiä piirteitä. Samaten anoppini muistuttaa yhtä tuttavaani ja Laura täällä muistuttaa entistä koulukaveriani. Välillä todellisuudet sekoittuvat kuin mansikka-vaniljapehmiksen maut, ja henkilöt ovat kuin samoja ihmisiä mutta vain eri maailmoissa. Horoskoopeilla tuntuu olevan osuutensa asiaan, mutta jätän sen analyysin tämän julkaisun ulkopuolelle.

Ei kommentteja: