tiistai 7. joulukuuta 2010

Kuntosalilla

Käyn budjettisyistä koulun kuntosalilla, jota saan käyttää ilmaiseksi. Kuntis on melko vaatimaton koulun kokoon nähden, mutta täällä tuntuu olevan tapana joko vältellä kaikenlaista liikuntaa, tai sitten pelata koripalloa tai jotain muuta joukkuelajia. No, minä en osu palloon vahingossakaan, joten kuntosalilla tulee käytyä usein. Muut naiset näyttävät viettävän kuntosalilla noin tunnin, josta 30 minuuttia juoksumatolla ja 30 minuuttia joko kuntopyörällä tai jollain muulla vastaavalla vehkeellä. Toiset viettävät puolet ajasta kävellen juoksumatolla ja puolet vatsalihaksia pumpaten. Taidan olla ainoa nainen, joka "uskaltaa" mennä isompien painojen luo tai käyttämään muitakin laitteita kuin sisäreiden lihaksia treenaavaa penkkiä. Miehet katsovat minua kieroon, jos kehtaan mennä heidän reviirilleen. Toisinaan he kuitenkin innostuvat esittelemään taitojaan ja viihdyttävät minua nostamalla ihan liian painavia puntteja, tai harjoittelemalla 1,5 metrin korkeuteen hyppäämistä tasajalkaa tms. Itselläni ei valitettavasti ole mitään erikoistaitoa, jota voisin esitellä. Hyppynarun kanssa osaan leikkiä, mutta pari poikaa pistää siinäkin lajissa paremmaksi. Ehdotuksia otetaan vastaan: Mikä voisi olla Maijun Erikoinen, joku temppu, jota pojat eivät taatusti osaisi tehdä, ja voisivat haavi auki sitten vaan ihailla? Notkeusjuttuja älkää ehdottako, enhän minä edes ylety varpaitani koskettamaan..

Loppukokeet lähestyvät. Tällä kertaa olen ollut se, joka tekee koulutehtävät, ja muut sitten kopioivat. Uudesta lähestymistavasta on ollut apua, sillä nyt viimeisten kokeiden lähestyessä paniikki ei vielä ole iskenyt. Varsinkin matikan ja fyssan suhteen olen rento kuin hylje, makailen vaan rannalla ja odotan seuraavaa pulmaa. Kemia onkin sitten vähemmän rento laji, mutta eiköhän se tästä. Hylkeen sijaan olen kemian suhteen kettu. Aina hieman varuillani, onko mikään miltä se näyttää?

Ei kommentteja: