keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Lentolippu

Nyt on päivät lyöty lukkoon, ja lippu Suomeen ja takaisin ostettu. Raivostuttavinta lentolippujen ostossa on hintojen päivittäinen vaihtelu. Koitin olla ajoissa asialla, ja varata liput niin aikaisin, että hinta olisi ollut sopivan alhainen. Muutamassa päivässä hinta nousi parisataa dollaria. Tämä ilmiö on toki tuttu varmaan kaikille, mutta käsittämättömin juttu tässä tarinassa on se, että minun lippuni maksavat enemmän kuin Keithin. Teoriani siitä, että lippujen varaaminen ajoissa takaa halvan hinnan romuttuu täysin, sillä Keith palaa Kanadaan melkein kaksi kuukautta aikaisemmin kuin minä. Johtopäätökseni koko asiasta onkin seuraava: lentolippujen hinnoissa ei ole mitään järkeä.

Odotan matkaa innolla, sillä matkalla Suomeen poikkeamme ihanassa Islannissa! Ehdimme olla siellä vain pari päivää, itse asiassa melko tarkkaan 48 tuntia, mutta tärkeintä on se, että pääsen käymään Islannissa. Jäämaa, täältä tulee Ma-Ju. Lunta ja jäätä tulee taivaalta taas täälläkin. Viikon verran oltiin jo ihan kevättunnelmissa, mutta paluu talveen koitti tänä aamuna. Mikäs siinä, näyttää tuo takapihakin kivemmalta lumen peittämänä. Sitten kun kevät oikeasti koittaa, joudun pihatöihin. Kamalaa. Mullan kuopsuttelu ja rikkaruohojen kitkeminen eivät lukeudu suosikkipuuhiini. Ehdotin japanilaista kivipuutarhaa rakennettavaksi takapihallemme, mutta Keith tahtoo puita ja ruohoa. Ihme touhua.

Olen koulussa joutunut vaihtamaan kaveriporukkaa viimeisen muutaman viikon aikana. Lapsoset joiden kanssa hengailin ennen alkoivat vältellä minua, vaikken edes haise pahalta. Yksi niistä pelkää minua niin paljon, että lähestulkoon hyperventiloi jos joutuu istumaan vieressäni. Nyt sitten hengailen nörttipoikien porukassa. En ole vielä samaistunut heidän elämäntyyliinsä; aamiaiseksi ei maistu sipsit ja pullo kokista, enkä tiedä läheskään tarpeeksi tietokonepeleistä keskustellakseni heidän kanssaan sujuvasti. Onneksi on Lars, jonka kanssa voin jutella vaikka tuntikausia. Vastaus on aina miau, tai mau, tai kurnau.

1 kommentti:

Apa kirjoitti...

Ihanaa, uusi Maju Maailmalla on taas ilmestynyt! Mä olen sun kestotilaaja! Mä luulen että se lentojen hinta riippuukin lentämisajankohdasta eikä siitä kuinka paljon etukäteen liput varaa.. tai no ehkä molemmista. Tosin ei tuossa kyllä oikeen olekaan järkeä. Toivottavasti pääsen pian näkemään ihanan Larsin! :D Odotan innolla. Ja anoppiakin voisi käydä taas moikkaamassa! :D